06 Bir
Eksperimentinio kino meistro Nathanielio Dorsky filmų programa ŠMC kino salėje

Eksperimentinio kino meistro Nathanielio Dorsky filmų programa ŠMC kino salėje

 

Per pastaruosius keliolika metų amerikiečių eksperimentinio kino poeto Nathanielio Dorsky filmai sulaukė ne tik kino gerbėjų, bet ir didžiųjų pasaulio kino festivalių bei įtakingiausių šiuolaikinio meno institucijų dėmesio. Birželio 11–14 d. ŠMC kino salėje bus parodyti keturi Dorsky filmai, kurių peržiūras lydės New School universiteto kino studijų profesoriaus Samo Ishii-Gonzaleso paskaitos. Tai pirmoji galimybė Lietuvos žiūrovams susipažinti su žymaus eksperimentinio kino meistro darbais. Dorsky griežtai atsisako skaitmeninti 16 mm juosta nufilmuotus savo darbus, todėl retai pasitaikančias progas pamatyti jo kūrybą kinotyrininkai apibūdina kaip Walterio Benjamino „kino nuotykį“ ar specialių sąlygų reikalaujančią „kino piligrimystę“.

Filmus kurti Nathanielis Dorsky (g. 1943) pradėjo kurti 7-ajame XX a. dešimtmetyje, tuo pačiu metu kaip ir daugelis kitų dabar plačiai žinomų Niujorko avangardinio kino atstovų, tačiau svarbiausius savo darbus Dorsky žiūrovams pristatė gerokai vėliau. ŠMC kino salėje bus parodyti keturi 16 mm formatu nufilmuoti ir skirtingus Dorskio kūrybos laikotarpius pristatantys kūriniai: „Valandos Jerome‘ui, pirma dalis“ („Hours for Jerome Part I“, 1982),  „Alaya“ (1987), „Variacijos“ („Variations“, 1998) ir „Pastoralė“ („Pastourelle“, 2010).
Bandydamas sukurti atviros formos kiną, Dorsky savo filmuose kliaujasi minimalistiniu vaizdo figūratyvumu (šviesa, spalvomis ir daiktų tekstūromis), nereikšminiu montažu bei vaizdo nebylumu. Jo kūryboje atsisakoma klasikinio aristoteliško pasakojimo bei tematinių jungčių tarp atskirų filmo kadrų – vaizdų seką Dorsky organizuoja siekdamas, kad asociacijos apie tai, kas matoma, žiūrovui kiltų ne iš karto. Savo knygoje „Kinas kaip pasišventimas“ („Devotional Cinema“, 2005) Dorsky teigia, kad išankstinio žinojimo suardymas žiūrovui leidžia pasaulį pamatyti naujai.


Filmus pristatysiantis Sam Ishii-Gonzales yra dviejų knygų apie Alfredą Hitchcocką sudarytojas, taip pat esė bei straipsnių apie menininkus, kino kūrėjus ir filosofus, tokius kaip Francis Bacon, Henri Bergson, Claire Denis, Gilles Deleuze, David Lynch, Apichatpong Weerasethakul, autorius. Kinotyros dėstytojas skaitys dvi paskaitas, kuriose analizuos Dorsky kūrybą modernaus kino ir laiko atradimo kontekste, bei Amerikos avangardo kontekste.



Filmų peržiūros ir paskaitos:


Birželio 11 d., trečiadienį, 18:00–19:30
Nathanielio Dorsky filmai „Variacijos“ (24 min.) ir „Pastoralė“ (17 min.)
Samo Ishii-Gonzaleso paskaita „Dorsky kontekste: modernusis kinas ir laiko atradimas“  (40 min.)


Birželio 12 d., ketvirtadienį, 18:00–19:30
Nathanielio Dorsky filmai „Alaya“ (28 min.) ir „Valandos Jerome'ui, pirma dalis“ (21 min.)
Samo Ishii-Gonzaleso paskaita „Dorsky kontekste: Amerikos avangardas ir jo įtaka šiuolaikiniam kinui“ (40 min.)


Birželio 13 d., penktadienį, 17:00–17:45
Nathanielio Dorsky filmai „Variacijos“ (24 min.) ir „Pastoralė“ (17 min.)


Birželio 14 d. 17:00–17:45

Nathanielio Dorsky filmai „Alaya“ (28 min.) ir „Valandos Jerome‘ui, pirma dalis“ (21 min.)



Nathanielio Dorsky programą „Kinas kaip pasišventimas“ kuruoja Lukas Brašiškis. Renginio organizatorė – Ilona Jurkonytė


Daugiau informacijos apie filmų ir paskaitų sensus rasite čia ir čia.