02 Sau
Kodėl Minecraft toks velniškai populiarus?

Kodėl Minecraft toks velniškai populiarus?

2009-aisiais pradėtas kurti, 2011-aisiai oficialiai išleistas, 2013-aisiais buvo parduota 10 milijonų kopijų - neįtikėtina nepriklausomo žaidimo Minecraft sėkmės istorija. Kokia paslaptis? Žaidimo žavesys panašu slypi ne tame koks tai žaidimas, o labiau koks jis nėra. Tad trumpai pabandysime pasamprotauti, kodėl Minecraft toks populiarus.

Pirmiausia, tai geras žaidimas. Galbūt netgi puikus. Ikoniška žaidimo išvaizda, plačiai pasiekiamas, leidžiantis žaidėjams patiems kurti istorijas, išties įdomus, paprastas ir lengvai pradedamas žaisti, įtraukiantis tiek kiek patys norite įsitraukti. Visgi, tai nėra pagrindinės priežastys, kodėl Minecraft tapo tokiu populiariu. Juk rinkoje yra daugybė žaidimų galinčių pasiūlyti panašią patirtį kaip ir Minecraft, tačiau jie džiaugiasi pasiekę bent pusę tiek pardavimų kiek Minecraft. Nors kiti žaidimai dažnai būna ir labiau „nušlifuoti“ prieš pateikiant žaidėjams.



Tačiau šiuolaikiniai žaidimai dažniausiai yra rezultatas proceso, kurio tikri žaidimų fanai prisibijo. Juk paprastai apie žaidimą išgirstame prieš kelis mėnesius ar net metus, matome video pristatymus, reklamas, kūrėjų pasakojimus. Kitaip tariant, dar nieko nėra sukurto, o visiems reklamuojamas ir pristatomas super duper pasaulį pakeisiantis žaidimas. Visa žaidimų industrija statoma ant žaidėjų arba tikimasi „geros dienos“ bei yra gan išranki kokią tiesą sakyti žaidėjams. Natūralu, juk pagrindinis jos tikslas uždirbti pinigų. Visgi žmonės nemėgsta, kuomet jiems meluojama ir nepakenčia fakto, jog nežinia kuo galima pasitikėti.

Žaidimai, kuriuos žaidžiame šiandien gana stipriai skiriasi nuo tų, kurie buvo populiarūs 10-20 metų atgal. Kadaise nedidelės komandos ar net asmenys galėjo kurti žaidimus su unikalia vizija ir tikslu. Dabar multi-milijoninės korporacijos pritaikydamos išbandytas strategijas pagal vieną šabloną, pasitelkę šimtus dizainerių, programuotojų ir marketingistų „šlifuoja“ produktą – su nedidelėmis išimtimis - bedvasį, komercinį šlamštą.

Sugrįžkime prie Minecraft. Jis neturi didelės korporacijos užnugario. Jis tiesiog... egzistuoja. Sukurtas vieno žmogaus ir tai jaučiama. Yra Minecraft, yra žmonės kurie žaidžia Minecraft ir žmonės, kurie apie jį kalba. Jūs niekada nematėte ir ko gero nepamatysite kūrėjo Markus "Notch" Persson duodančio interviu kokiam žymiam tv šou vedėjui apie tai “koks nuostabus bus žaidimas” ar leidėjo kalbančio apie tai “kiek žaidimo kopijų planuojama parduoti šiais metais”. Viso to marketinginio triukšmo eteryje nėra – yra tik Minecraft ir jo žaidėjai.

Žinoma, taip būtų galima kalbėti apie bet kurį nepriklausomą žaidimą. Bet pažvelkime į istoriją – tik keli žaidimai gali didžiuotis pasiekę tokį populiarumą kaip Minecraft. Visiškai be biudžeto reklamai, žaidimas nuo 2009 metų augo ir tapo vienu populiariausių žaidimų, kurio parduota jau milijonas kopijų. Ir viskas tik sklindant žiniai iš lūpų į lūpas. Išties neįtikėtinas pasiekimas, turint omenyje, jog žaidimo nerėmė leidėjai (pvz. daugelis žaidimų skirti ir rekomenduojami Xbox 360 ar PlayStation Network). Tai tik įrodymas, jog žaidimai gali egzistuoti ir už žaidimų industrijos “mėsmalės” ribos.



Žmonėms patinka Minecraft, bet ko gero jiems labiau patinka pati Minecraft idėja. Jiems patinka tas faktas, jog žaidimas gali būti paleistas šiandien be jokio reklamos biudžeto, be stiprios animacijos ir išskirtinių teisių vienai ar kitai žaidimų konsolei bei būti išties populiarumu nenusileidžiantis didiesiems ir išreklamuotiems žaidimams. Žaidėjams patinka tai, kad apie žaidimą jie sužino iš kito žaidėjo, o ne reklaminio banerio. Tarsi senais gerais laikais. Štai kodėl Minecraft toks velniškai populiarus. Ir tai tik įrodymas, jog vietos tokiems žaidimams visuomet atsiras žaidėjų širdyse.