28 Kov
Kokie skaitmeniniai kanalai verslui efektyvūs?

Kokie skaitmeniniai kanalai verslui efektyvūs?

Keletas paskutinių metų parodė kaip vartotojai ir verslai sugeba adaptuotis įvairiose situacijose ir kokia greita ta adaptacija gali būti. Vartotojai žaibiškai pritaikė skaitmeninius sprendimus savo kasdienėje veikloje, laisvalaikyje ir pakeitė savo įpročius: ėmė dažniau apsipirkti internetu, užsisakyti maistą į namus ir t.t. Tuo tarpu, verslai stengėsi neatsilikti ir tapti labiau skaitmenizuoti nei iki šiol: dirbti nuotoliniu būdu vaizdo programomis, investuoti į pardavimus internetu, prekių pristatymą ir t.t.


Paieška ir vartotojai pasikeitė


Šių dienų aktualijos pakeitė vartotojų paieškos įpročius. Ypač po pandemijos jie tapo labiau "digital", o tai lėmė ir pačios paieškos pasikeitimus. Šiandien vartotojai užduoda labai konkrečius klausimus paieškos laukelyje, ieškodami dominančios informacijos, o „Google" algoritmas nuolat atnaujinamas tam, jog kuo tiksliau galėtų pateikti reikiamą atsakymą į kiekvieną suformuluotą klausimą. Kad pateiktų geriausią atsakymą, jam reikia rasti kuo daugiau patikimos informacijos įvairiuose interneto šaltiniuose. Kuo daugiau šaltinių algoritmas įvertina ir kuo jie patikimesni, vadinasi, tuo tikslesnį atsakymą jis grąžina vartotojui. Tai žinoti svarbu kiekvienai įmonei, norinčiai pritraukti vartotojus, ieškančius jos prekių ar paslaugų.


Kodėl įmonėms svarbu neatsilikti?


Skaitmenizacijai įgavus pagreitį, tam tikri dalykai skaitmeninėje erdvėje jau yra tapę norma, pvz., įmonės svetainės ar socialinių tinklų paskyrų turėjimas. Svetainės optimizacijas, mokama reklama, „Google Business Profilio” naudojimas, verslo informacijos tinklalapiai ir sąrašai, navigacijos sistemų naudojimas bei daugelis kitų, taip pat neturėtų būti pamiršta. Juos patariama tikslingai išnaudoti įmonės žinomumo didinimui ir pardavimų skatinimui. Tarkim, lext.lt - analogų Lietuvoje neturinti ir pasaulyje pripažinta platforma, padedanti valdyti ir optimizuoti verslo informaciją internete visame Lext tinkle (paieškos ir verslo vietos informacijos tinklalapiuose, navigacijose bei žemėlapių programose, socialiniuose tinkluose bei kt.). Tokie pažangūs sprendimai, paprastas įrankis smulkiam ir vidutiniam verslui, kuris leidžia sutaupyti ypatingai daug laiko bei resursų. Jie labiausiai orientuoti į pasikeitusius vartotojų paieškos įpročius ir nuolat kintančius paieškos sistemų algoritmus. Kiekvienas verslas turi atkreipti dėmesį į šias tendencijas bei būti jų priešakyje. Tam, kad jo informaciją vartotojai rastų, būtent tada kada ieško, ir, būtent ten, kur jie dažniausiai ieško.


Svarbi verslo informacija


Kiekviena įmonė turėtų atsakyti į keletą svarbiausių klausimų: kaip jį randa vartotojai, kur jį randa ir kokią informaciją jie randa? O tada vertinti, ar visa pateikiama verslo informacija atitinka šiuolaikinių vartotojų poreikius, ar tas verslas turės potencialo būti randamas kai ieško jo prekių ir paslaugų. Reikia atkreipti dėmesį ir į tai, kaip vartotojai formuluoja užklausas, tarkim: „baldų parduotuvė Klaipėdoje su privažiavimu neįgaliems asmenims", „skaniausias tailandietiškas maistas išsinešti dabar dirba", „pigiausia kirpykla vaikams centre su patogiu parkavimu" ir t.t. Visose šiose formuluotėse yra pateikta daug papildomos informacijos, kurią kiekvienas verslas turėtų publikuoti apie save. Kalbame ne tik apie pavadinimą, adresą ar telefono numerį. Dėmesį reikėtų skirti ir papildomai informacijai, tokiai kaip klientų atsiliepimai, darbo valandos, parkavimo galimybė, aptarnavimo ar pristatymo pasirinkimas, atsiskaitymo tipas, prekių ženklai ir t.t.. Kuo daugiau bus nuoseklaus turinio apie įmonę, tuo labiau tikėtina, kad gavus užklausą, algoritmas pateiks atsakymą apie Jūsų verslą. O kurgi skelbti tokią išsamią informaciją? Ogi, visur, kur tik galite. Itin palanku, jei tai patikimi verslo informacijos šaltiniai.


Kokie yra patikimi šaltiniai?


Tai Jūsų verslo tinklalapis, socialinių tinklų paskyros, ypač, verslo įmonių informacijos svetainės ir kt. Tai visuma priemonių, kur galima atvaizduoti Jūsų verslo informaciją, detalų aprašymą, logotipą, nuotraukas, prekių ženklus, atsiliepimus ir t.t. Kuo daugiau išsamesnės informacijos pateikiama, tuo tikslesnis atsakymas pateikiamas vartotojui. Dažniausiai vartotojams ieškant informacijos pagal tam tikrus raktažodžius paieškoje pateikiami rezultatai iš: įmonės „Google Business Profilio” kortelės, tinklalapio, verslo informacijos svetainių ar socialinių tinklų. Todėl į juos ir reikėtų fokusuotis. Verslo informacijos svetainės, kaip antai: imones.lt ar visalietuva.lt, dar vienas patikimas būdas skelbti tik patvirtintą ir tikslią savo įmonės informaciją internete. Tokios svetainės padeda būti randamiems suinteresuotų vartotojų, leidžia skelbti detalią informaciją su išsamiais aprašymais, nuotraukomis, prekių ženklais, rašyti atsiliepimus, matyti sodros ir kitus finansinius duomenis, įsigyti papildomą reklamą įvaizdžiui formuoti ir taip išsiskirti tarp savo konkurentų.


 


Nuotrauka: Creativeart - Freepik.com